kita sahabat atau kawan ?

aduhh aduhh letih letih ! minggu depan final. 3 ari berturut-turut pulak tu paper aku . dgn carry mark aku sikit je. stress gua stress oke ! sapa cakap ta stress? apa yg blajaq, yg dlm buku suma tu bukan naik pon dlm exam . ta caya? hang p tny students USM sekarang. sekarang aku tgh pikir nak guna strategi apa . hmmmm sementara nak pikir tu aku sempat lg berjimba dgn member-member aku. aku lg advance blk kg awal sebelom study week . HAHAHA tadi pon aku keluar g tgk MISSION IMPOSSIBLE 4 , serious best . nanti2 aku review cita ni. ke korang nak aku review sherlock holmes? ke dua-dua sekali ?


dah lepas tgk tu opkos la lapaq yer dak? so g mkn bihun sup dulu. then jln2 shuping sikit (padahal ta beli apa pun, nak beli jersey tp lekeh al ikhsan ta jual jersey msia , halooo gua supporter msia k, bukan gua duk kat negara BANGLA , apa la ta menyokong langsung ! ) then lapaq kek pulak terus pecut g secret recipi . serious kek yg aku pesan haram ta sedap. sapa ckp chocolate n stroberi nice combination?? sumpah yerrkkkkkkk !


biasalah org perempuan ni kalau sembang ta de topik lain, mesti la bergosip je. HAHAHA then cita pasal lelaki , pasal study, pasal stress nak exam , pasal bla bla bla bla. memang seronok bila aku blk kg , sb ada ramai bestie aku . sebab tu aku ta suka duk lama2 kat usm , sepanjang sem ni mana pernah skali pon aku stay  kat sana, every weekend aku balik. sebab bila balik aku dpt jumpa kawan kawan baik aku kat sini, aku dapat luahkan masalah aku kat diorang . so far diorang la pendengar setia aku yg ta pernah mengeluh bila aku cita ! terima kasih kawan . andalah sahabat sebenar saya .


ada sesetengah kawan bila susah je cari kita, bila ada masalah baru nak msg kita, baru nak BBM kita, baru nak koling2 kita. time happy tgh huha huha haram nak igt kita . muka pon ta nampak apatah lg msg kan , kadang-kadang aku terpikir siapa aku dekat diorang yg layan aku mcm ni ? aku ta bernilai langsung ka? aku ni just kaunselor ta bergaji kah??


kadang-kadang aku ada masalah , cerita dekat diorang , tapi apa yg aku dpt? buat ta layan je. last last aku yg sakit hati . cukuplah sekali aku pernah rasa, mmg tak la aku nk cita masalah aku lagi kat org tu . time dia ada masalah punya lah kita tadah telinga dengar dia ckp bla bla bla siap maki maki, marah marah lagi. padahal kita ta terlibat langsung pon kena marah ? apa kes? tapi aku tetap setia jugak dengar masalah diorang, sebab aku ta nak buat menda yg sama mcm diorang wat kat aku .


dari apa yg aku cerita kat atas tu, korang mesti dpt teka sendiri siapa aku pada mereka kan? adakah kawan? tempat lepas masalah? cuba letak diri kita sebagai seorang kawan, adakah kita layak utk dilayan sebegitu?? helooo kita sendiri ada life, ada masalah oke. tapi kalau mereka hanya datang ketika ada masalah ja, itukah namanya SAHABAT? no ! itu kawan bukan sahabat, seorang sahabat tak kan buat macam tu ok. dia akan sentiasa setia disisi kita no matter what happen. kalau ada org gadoh gan kita sahabat la org pertama yg akan sokong kita , kalau kita sakit sahabat la yg akan tny keadaan kita, kalau kita sedih menangis ke apa ke sahabat la yg akan lap air mata kita tu, kalau kita tgh marah sekalipon sahabat jugak la yg akan cool down balik kita , and kalau kita tgh happy sahabat jugak yg akan sama2 gelak dengan kita !



sekarang aku happy sebab aku ada sahabat-sahabat yg setia bersama aku ta kira masa sama ada sedey mahupon happy. sebab tu aku selalu cuba utk jadi sahabat yg terbaik utk mereka. aku sentiasa layan mereka dgn baik sebab aku takot sgt kehilangan mereka . sumpah aku sayang mereka.


terima kasih sebab sentiasa tny aku balik kg ke ta tiap-tiap minggu , tny aku sihat ke ta , bg hadiah tiap kali bday , teman aku shopping , kongsi hobi yg sama , paham perangai aku mcm mana. thank you so much !



p.s cuba tny diri sendiri kita kategori sahabat yg mana satu ? peace no war !


babai

0 org comel komen:

Post a Comment