kehilangan itu perit tapi merupakan hakikat yg perlu kita tempuhi

salam ,

lama kan ta menulis? rindu tak ? hak hak ahhhaaaakkkk !

oke oke kelihatan gedis disitu. sebenarnya banyak nak cita, tapi satu satu la dulu yer dak?

tadi ada terbaca kat satu belog ni pasal kehilangan, ye kehilangan atau perpisahan. perpisahan ada dua , satu berpisah hidup dan satu lagi berpisah mati. aku da pernah lalui kedua dua perpisahan. sedih aku ta dapat gambarkan , sungguh aku tak tipu , orang yg pernah rasa kehilangan je yg tahu rasa sedih itu.


lumrah hidup la kan, setiap yg hidup pasti akan mati. setiap pertemuan pasti akan berpisah. kita ta kan dapat lari dari suma tu. kita kena hadapi jugak satu hari nanti.


berpisah dgn orang yg masih hidup ni lain sikit rasanya. contoh mcm berpisah dgn mak ayah sebab nak sambung study ke, broke up dgn pakwe ke, dan macam macam lagi laaa. tapi kita still ada peluang nak jumpa orang tu lagi kan walaupon berpisah? tapi kalau berpisah kerana mati? kita ta kan berpeluang nak jumpa , bercakap atau meluahkan perasaan kita dah. masa tu barulah menyesal sebab kita ta pernah ckp yg kita sebenarnya syg sangat kat dia. baru lah menyesal sebab masa hayat dia kita asyik buat dia kecewa, sedey dan macam2 lagi kan? tapi semua tu ta kan kembali ke asal da. menangis siang malam pon dia ta nkan kembali dlm hidup kau.


sebab tu kita kena hargai setiap org yg pernah hadir, atau masih hadir dalam hidup kita. kita kena hargai kalau ada org sayang kita. walaupon orang tu bkn la taste kita ke, selalu buat kita rasa menyampah ke . tapi sekurang kurangnya kita tahu dia sayang kita, salah kah kalau kita layan org yg syg kita dgn baik baik even kita ta suka dia? ta salah aku rasa. cuba bayangkan satu hari nanti org tu da pergi buat selama lamanya? masa tu baru kita nak rasa kehilangan dan menyesal sebab layan endah tak endah je.



aku sendiri pernah kehilangan org yg aku sayang. tok ayah aku ! dia baik dgn aku, aku gan family tinggal skali dgn tok ayah and tok aku so kami mmg rapat. sekarang pon aku tido gan tok aku. kadang-kadang aku teringat masa kecik-kecik dia selalu bawak aku g jalan-jalan kat sekitar kampung, beli mainan, baju kadang kadang tu. sekarang? semua tu dah ta da. even dia ta sempat nak tgk aku masuk U pon. malam sebelum dia eksiden tu aku mcm ta layan dia ckp gan aku sb aku letih . tido awal, selalu nya aku sembang dgn dia. esok pagi aku terkejut dpt berita dia eksiden depan sekolah aku. masa tu aku tgh tunggu result SPM.


aku tataw apa perasaan aku masa tu, macam tak percaya! sebab semalam tu aku baru nampak tok ayah aku. seminggu dia koma. then meninggal. aku mcm blur blur , mcm tak percaya. sebab berlaku begitu pantas. pernah jugak sekali tu aku ckp , ehh tok ayah ta balik ke ? pastu suma org pandang aku. baru aku sedar . hmmmm


walau macam mana rindu pon kita kat arwah, kita ta kan dpt jumpa dia lagi.kalaupon ada org yg dapat gantikan tempat arwah tapi ttp ta dapat gantikan kasih sayang aku dekat arwah. aku kalau sayang mmg sayang betol2, tapi kalau da benci mmg aku benci sungguh-sungguh sampai muka pon ta nak tgk. sebab tu aku payah betol nak benci org . sapa yg pernah sakitkan hati aku, yg pernah buat aku menangis , yg pernah buat aku kecewa, yg pernah luka kan hati aku satu ketika dulu, yg tikam belakang aku sampai sekarang aku ta boleh tgk muka diorang. maaf, aku bukan nabi . aku ta mampu nak maafkan. tapi aku cuba utk memaafkan diorang. mungkin amik masa. aku harap masa tu akan tiba.


hmmm aku terlalu emo mlm ni. maaf. saja nak crita perasaan aku kat korang. korang kan rajin baca cita aku. terima kasih sebab baca yer. syg korang . esok esok saya tulis lagi. tunggu yer :D



p.s encik superman, kalau saya suka saya ta kan bagitahu awak. saya tunggu satu hari nanti kalau saya berani saya bagitahu la. itu pon KALAU BERANI ! MUAKAKAKAKAKA

0 org comel komen:

Post a Comment