perempuan harus tahu pasal kereta !

salam uolss!


wei weii aku eksaited gilos sb my fav blogger TIARA FAZLIN komen kat entry aku ! mau lompat bintang aku wei. aku mmg suka blog dia. sumpah aku ketawa terbahak bahak bila baca entry dia. mmg lawak ! da la comel . auwww sila menangis terharu yer tiara :DD

oke oke, sebelom aku melalut lebih panjang, aku nak mintak maap dulu sb lama gila ta menaip. aku mmg busy gan midterm, quizzes and so forth. malam ni midterm financial accounting, satu haprak apa aku ta baca. yg aku taw buka FB je. tu je yg aku tahu. muakakakaka ta pe la aku nk tulis laju2 pastu japg aku sambung scan buku text. huhu tu la yg aku amalkan dari awal sampai skang ni.

mula mula aku da cakap ta nak blk minggu ni sb nak study la kononnya. tup tup keta aku pulak rosak. temperature naik , air kering. aku kol abah aku dia kta tungu dia mai sini je sb dia pon ada hantaq keta dia kat sini utk servis . aku ckp nk blk servis kat kien je. so aku pon kelam kabut msg senior satu kg ajak dia teman aku blk. takot nak drive sorang2.

esok tu aku bawak keta p servis tukaq minyak hitam, cuci tangki air. kosnya rm150++ gila laaaa. mau bankrap aku nasib guna duit mak aku. muahehehe siap lebih kurang pukul 4 ptg. then masa nak test coolent tu aiq keep keluar even da tutup. mekanik tu kta penutup coolent tu rosak. tapi barang mmg ta dak. ada stok keta proton, kancil je. dia da kol suma kat area jitra tu. HAMPEH ! dia suruh aku pergi AS , cari sana . kedai tu besar la jugak . mungkin ada sparepart utk keta aku tu. MUNGKIN !

ari AHAD pg tu aku p la gan mak aku, gila la temperature naik . aku kelam kabut berhenti kat tesco ! buka je   bonet depan tu berasap keta ! bangang laa. da la aku nk blk penang . da shuping pe suma aku pon taruk aiq harap sgt la sempat g kedai keta tu. p dgn harapan pulang dgn hampa! kedai tu ta dak sparepart weii dia kata kena order pulak. kebetulan ahad kedai ttp kalau order pon dpt selasa. gila ! dia suruh aku p service centre, nasib baik dekat je.

mula mula aku sampai kuciwa gak la sb dia kata barang ta da. kena order. aku pon da masuk dalam keta siap nak reverse daa. then ada abg ni ckp !

ADIK !! TUNGGU NAK PENUTUP COOLENT KE? ABG ADA SIMPAN SATU.  TINGGAL SATU JE!

aku pon melompat lompat keriangan tapi dlm mimpi jela. gila ke nak lompat tgh hari macam tu. mau orang igt aku gila.

peace yawww! saya dapat jugak penutup coolent ! weehuuu kini saya gumbira =)

oke lah, moral of the story PEREMPUAN HARUS TAHU PASAL KERETA. kenapa? sebab ta kan nak harap kat laki je (bapak kita, abg kita, adik laki kita, boyfriends kita) bila keta kita ada masalah , bukan tiap-tiap masa dorang ada gan kita. nasib baik aku ada kawan perempuan yg tahu gak serba sedikit sal keta ni. ta da la aku cuak bila keta aku buat hal time driving dlm campus ritu. nasib jugak la mak aku tahu serba sedikit sal keta. ta da la kena tunggu abah aku blk keja/cuti nak g servis kan?

well gurl, korang kena amik tahu la atleast skit2 pasal keta. jgn dumb sgt. betol ta?

oke laa aku nak baca buku ni, kawan2 doa aku ley jawab mlm ni. errr mlm ni final MALAYSIA vs INDONESIA! jum pakat2 pakai jersey msia weii ! biaq member indonesia dlm kelas aku tu  gabra sikit ! muahahahaha mlm tu da kena boo kalah , mlm ni boo dlm examination hall jelaa :(


oke tata titi tutti fruiti :))

1 comment:

  1. tacing ah gini awal2 intro dah ada nama i..sobs..

    haha lol u ni i bukan hanis zalikha pun, sama jela kita..eh tp i memang teramat sangat tersangatla jarang blog walking, maka diharap comment itu dihargailah ye walau pendek je i tulisnya.. =p

    ReplyDelete