kerja berkumpulan yg end up jadi keja individu. WTF

hai uols, apa kbar. mak sihat je nokss. ehh ehh tetiba jadi lalala pulak. hahahaha

uols mesti pernah kan dpt task berkumpulan? bohong la ta pernah, sekali seumur hidup pon ta kan ta pernah kan? pernah tak terjadi kerja berkumpulan tp end up with kerja individu? SELALU kan? bengang tak bengang? sebab kita pon ada banyak lagi menda nak kena setelkan. kerja berkumpulan ni boleh menyenangkan and kadang kadang mendatangkan bala. aku ta tipu, seriously!

kalau uols dapat team members yg baik, sama sama bg komitmen, sama sama buat keja dgn teratur and bla bla bla mmg huntong sesangat laaa weii. tapi kalau dpt team member yg batang hidung pon ta pernah nampak haa ini yg dinamakan bala !

aku tak nafikan kehidupan kat U ni mmg ta ley lari dari esaimen berkumpulan. ada yg group lect yg tentukan. ada yg boleh pilih. haaa yg lect tentukan ni yg bala. sb kita tataw perangai diorang macam mana. kalau kita pilih, for sure kita akan pilih member yg boleh dipercayai yer noks?

kat sini aku nak tekankan satu menda laa, tolonglah bagi kerjasama and tolong team members korang, jangan biarkan dorang buat sorang2. kau tak rasa apa apa ke, bila markah esaimen dpt sama tapi kau ta menyumbang apa apa pon waima peluh setitik pon. sedangkan maybe dia terpaksa koraban kan masa utk study semata mata nk siapkan esaimen tu !

opss maaf terlepas kemarahan pulak kat sini. aku bukan apa, aku tamau lagi da kerja berkumpulan tp end up jd kerja individu. cukup2 laa takat apa yg aku da lalui.  oke laa nak tido sebab td bz berjalan gan bestie. nak taw kami p mana? nantikan entry seterusnya (mcm telenovela pulak)

bye


chowwww

0 org comel komen:

Post a Comment